Jag fattar inte...

Jag fattar inte varför man ska vara emot någon viss folkslag. Man kan kalla dom som är emot ett visst folkslag för rasister. Jag förtsår inte dom.  Varför ska man vara emot folk som har en annan hudfärg, religion, hårfärg, uppväst, släkt osv..?
Det är ju väldigt onödigt. Man ska acceptera andra männsikor som dom är. Man kan inte rå för att man har föds med en viss hudfärg, man kan inte ändra den med ett knäpp med fingrarna. Som förut så var dom mörka slavar för att dom "inte" var människor.  Jag blir så sur när folk liksom säger nedlåtande saker om människor som inte ser ut som dom.

Man sprider en massa elaka rykten så att man ska akta sig för dom, inte vara med dom, prata med dom, aldrig ha kontakt och bara allmänt hata sånt folk.
Om inte utlänningar skulle finnas så skulle knappast sånt som vi använder idag finnas. Som pizza, från italiernarna, en massa bra musik från afrikanerna osv. Vi skulle ha sjukt lite saker.

Jag hör typ varje dag att jag inte borde hänga ute i förorten varje dag. Inte vara med mörkhyade, turkar, araber osv. För dom har en helt annan bakgrund och uppväxt. Att dom tillexempel slår kvinnor och sånt, är enormt svartsjuka, och har dåliga vanor. Jag blir också varnad att ja inte ska joina några grupper osv. Vaddå, ska jag inte få hänga med mina kompisar som jag känner? Alla är inte sådana, det är bara en massa rykten. En massa rykten fulla av skit som inte alls stämmer på alla.

Dom flesta av mina vänner och mina närmaste bor i förorten. Dom flesta är utlänningar. Jag tänker vara med dom alla fastän alla håller på och varnar mej och säger en av alla rykten, jag bryr mej inte. Så länge dom inte är skitar ska man ju vara med dom, man ska inte lämna dom bara för att dom är olika än dej?

Sen en annan sak också som ja vill ta upp nu när jag endå är pågång.
Jag förstår inte poängen med att misshandla människor. Våld löser ingenting. Jag hatar verkligen misshandel, att kolla på de i filmer, se de i verkligheten och vara med om de själv, det är hemskt !


Kommentarer

Image and video hosting by TinyPic

Om du vill ha mer besökare, så tycker jag att du ska skriva in din blogg i hemsidan och sedan är det bara att skriva det på din blogg. För att komma till hemsidan så ska du skriva in i den här där du skriver in alla hemsidor du besökaer: www.bloggriket.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Remember me?

E-postadress: (visas bara för mig)


Din hemsida eller bloggadress:


Kommentar:

Trackback
RSS 2.0