DISSAD



Jag ger ett stort diss till hela påhitten om bantning. Nästan alla nytidens ungdomar är fast vid den här saken. Att man ska gå ner i vikt och inte äta något. Det är farligt att helt plötsligt sluta äta för att kroppen är van vid att få fetter, proteiner, kolhydrater, energi osv.
När man har slutat äta och inte äter under en hel dag kommer kroppen ta av kroppens elr cellernas lager och när det är slut så börjar cellerna förbränna proteiner som bygger upp kroppen och när man förbränner proteiner så går man ner i vikt. Men det är väldigt farligt och jag förstår inte varför man ska sluta äta, det är ju de viktigaste. Egentligen så ska man äta var 3:dje timme för att hålla igång matsmältningen.
Om man vill gå ner i vikt ska man träna, äta hälsosamt osv. Inte sluta äta, de är rena döden. Visst, jag har också varit i den tiden då man inte äter för att gå ner i vikt osv. Jag har fortfarande kvar "stänk". Det är väldigt svårt att beskriva det här. Någonstans inne i min hjärna så vill den att jag ska sluta tänka över min vikt och över att jag inte ska äta för mkt, bättre för mycket än för lite. Men en annan del av min hjärna skickar signaler att ja inte alls ska äta något, att om ja ska äta så ska ja äta liiiitee. Jag är livrädd över att gå upp i vikt elr att min kropp ska bli lite tjockare. Jag försöker kämpa på att inte tänka på den andra hjärnhalvan som vill att ja ska äta mindre, ibland lyckas jag och ibland inte.  Fast jag ska fortsätta kämpa för att jag vet att ja behöver gå upp liite mera i vikt e ju lång o typ jätte smal?

Killar gillar också tjejer som inte har en kropp som ser ut som en planka, dom gillar kurvor :)
Så sluta nojja över att du äter för mycket, ät så mycket du vill, så att du blir mätt. Man klarar sej inte länge om man går runt i skolan/jobbet utan mat/energi.


Jag är 175 cm lång och jag väger 58-59 kg, inge mer med de :p




Kommentarer

Image and video hosting by TinyPic

Om du vill ha mer besökare, så tycker jag att du ska skriva in din blogg i hemsidan och sedan är det bara att skriva det på din blogg. För att komma till hemsidan så ska du skriva in i den här där du skriver in alla hemsidor du besökaer: www.bloggriket.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Remember me?

E-postadress: (visas bara för mig)


Din hemsida eller bloggadress:


Kommentar:

Trackback
RSS 2.0